У середині березня 2024 року в Брюсселі відбулося засідання Європейського комітету профспілок освіти. Тематика обговорення – нагальні освітні теми на тлі складної фінансової ситуації у різних країнах та продовження своєї місії щодо зміцнення вчительської професії в Європі.
Частина засідання була присвячена ретельному обговоренню фінансових викликів, які стоять перед профспілками Європи та їх вирішення задля продовження життєво важливої роботи організації.
Учасники обговорили вирішальну роль освітянських профспілок у боротьбі з цією тенденцією, підкресливши важливість демократичної культури в навчальних закладах і захисту цінностей рівності, інклюзії та різноманітності, а також критичного мислення і професійної автономії в рамках освітніх систем.
Багато колег доповідали та ділилися досвідом роботи на національному рівні, висловлюючи занепокоєння, особливо з огляду на майбутні національні та європейські парламентські вибори, чітко наголошуючи на необхідності для освітянських профспілок протистояти і не миритися з руйнуванням систем соціального забезпечення.
У робочих групах члени Комітету ЄКПО обговорили генеративний штучний інтелект та його наслідки для професії вчителя – від педагогічних підходів і створення контенту до етичних міркувань й проблем конфіденційності. Очікується, що результати цих обговорень будуть покладені в основу документу ЄКПО, який заплановано прийнятий на конференції в листопаді.
Під час цих дискусій комітет підтвердив свою солідарність з освітянами України та заслухав інформацію Катерини Малюти-Осаулової, завідувачки відділу Профспілки працівників освіти і науки України щодо ситуації в країні та освіті під час війни. Ґрунтовний аналіз від Профспілки щодо впливу війни на освіту та вчителів в Україні підкреслив постійну потребу в підтримці та солідарності в рамках спільноти Європейського комітету профспілок освіти.
За матеріалами – ЄКПО